Μάρθα ενός μόνου έχεις χρεία

Christ_And_Samaritan_Woman_Henryk_Siemiradzki

Τι να το κάνω αν πηγαίνω στην Εκκλησία αδιάφορος,αν δεν είμαι συνειδητοποιημένος για αυτά που θα ακούσω.Σε τι θα με ωφελήσουν τα λόγια αν δεν αλλάξω πορεία ζωής ακούγοντας το ΄νυμφώνα σου βλέπω Σωτήρ μου κεκοσμημένον..΄,αν το ένδυμα μου δε ταιριάζει ανάλογα της γιορτής που υπόσχεται ο Χριστός?Δε πάμε για να ακούσουμε απλά το τροπάριο της Κασσιανής και τίποτε άλλο πέραν απ΄αυτό επειδή είναι πανέμορφο.Υπάρχουν πολλά σημαντικά να γνωρίσουμε,και μετά καθώς θα φεύγουμε για το σπίτι να έχουμε κερδίσει κάτι από αυτή τη μέθεξη.Ασχολούμαστε με τόσα και τόσα ανούσια και όχι με το νόημα της Μεγάλης Εβδομάδας.Προετοιμασία είναι,κίνηση της καρδιάς προς την ουσία της ύπαρξης μας,τον Χριστό,ακολουθούμε τα ίχνη του και μιμούμαστε το πάθος του.Δεν είχε ο ίδιος την ανάγκη να οδηγηθεί στο σταυρό,ένας Θεός τέλειος δεν έχει ανάγκη από τίποτα,θυσία έγινε,θυσία έδειξε,παράδειγμα στο καθένα έδειξε.Βλέπει την αθλιότητά μας,τα πάθη μας,την αγωνία μας,και θέλει να μας απαλλάξει απ΄όλα αυτά,θέλει πολύ να μας σώσει,και το έκανε.Μάρθα είπε,για πολλά τυρβάζεις,με πολλά άσχετα και εντελώς άχρηστα ασχολείσαι,ενώ έχεις ένα μόνο πράγμα που χρειάζεσαι.Και με αυτό το λόγο απευθύνθηκε στο καθένα.Πήγα σε ένα σπίτι συγγενικό,σκόνταφτα πάνω σε αντικείμενα,εδώ μια πολυθρόνα,εκεί ένα πανάκριβο σκρίνιο,παραπέρα μια τραπεζαρία,λίγο πιο κάτω ακόμη μια πολυθρόνα,δίπλα της ένα στερεοφωνικό,πάνω του ένα πανάκριβο μπιμπελό και όλοι οι τοίχοι γύρω καλυμμένοι με πίνακες.Παντού μπιμπελό,να ο πλουμιστός πορσελάνινος κόκκορας,να τα ποτήρια Βοημίας,να τα πορσελάνινα πιάτα!Όλοι οι πανάκριβοι Γερμανικοί οίκοι στο σαλόνι,αντικείμενα άψυχα γεμίζουν το χώρο και ένα τζάκι στη γωνία αχρείαστο.Ποτέ δεν το ανάβουν για να μην λερώσουν οι στάχτες και οι καπνοί τα αντικείμενα αξίας,της καρδιάς μας τις αξίες.Τι το θες το τζάκι μπιμπελό κορίτσι μου,γκρέμισέ το,τοποθέτησε αφού τόσο πολύ σε συγκινούν τα άψυχα αντικείμενα ακόμη ένα εμπόδιο για να σκοντάψουμε.Και σκόνταφτα,τι τα θέλεις τόσα πολλά,δε μπορώ να περάσω,θέλω οδηγό και πυξίδα για να μη χαθώ,για να μη χάσω το δρόμο προς τη κουζίνα.Αν δεν έχεις φως θα φάω τα μούτρα μου πάνω στο καναπέ,θα σακατευτώ πάνω στο λαμπατέρ,θα σου κάνω ζημιά και θα κλαις για το θησαυρό σου.Μάρθα μου,καλή μου Μάρθα,για όλα έχεις βρει τη λύση,για όλα μεριμνάς,να μου κάνεις το τραπέζι με πλούσια εδέσματα,αλλά εγώ ήλθα για άλλο πράγμα,δε με συγκινούν τα βαρύτιμα Guebels σου από το Γερμανικό οίκο,δε με ενθουσιάζουν οι βαριές μεταξένιες κουρτίνες σου με τα κρόσσια.Άκουσε κορίτσι μου τα λόγια Εκείνου που κραυγάζει,η μέριμνά σου να είναι ο Κύριος,αυτόν να φιλέψεις,αυτόν να αρωματίσεις σαν εκείνη τη γυναίκα που μύρωσε τα πόδια του μεγάλου καλεσμένου της,επειδή δεν έρχεται πάντα στο σπίτι σου,εσύ τον κάλεσες,και αυτός χαρούμενος ήλθε,όχι για τον εαυτό του,αλλά για σένα.

