ΑΓΟΡΟΚΑΤΑΝΥΞΗ

Μακάρι να βγούμε στην αγορά επειδή το λεγόμενο shopping therapy λένε οι ψυχολόγοι κάνει καλό στην υγεία.Να βλέπεις και μόνο βιτρίνες ικανοποιούν τα μάτια,το βλέμμα γαληνεύει,τα νεύρα βρίσκονται σε καταστολή,όλα είναι σε πλήρη νηνεμία.Να βγούμε στις αγορές μα..,χωρίς λεφτά γίνεται μαρτύριο η βόλτα,άσε που παθαίνεις ψυχοπλάκωμα με τα αναρίθμητα ‘ενοικιάζεται το παρόν κατάστημα΄.Πού πήγε εκείνο το μαγαζί με την ωραία βιτρίνα,πού πήγε εκείνο το κατάστημα με τα δεκάδες ηλεκτρονικά,πού πήγε εκείνη η ζεστή γωνιά για καφέ που πηγαίναμε,πού πήγε εκείνο το βιβλιοπωλείο που βρίσκαμε σπάνιες εκδόσεις?Πάνε εκείνα τα καημένα,πάνε και δε ξανάρχονται όλες εκείνες οι ωραίες αναμνήσεις.Μαύρισε μια μέρα η ψυχή μου περνώντας από τη Στουρνάρη δίπλα στο Πολυτεχνείο,δεκάδες τα καταστήματα με ηλεκτρονικά κάποτε,τώρα μια σκέτη μελαγχολία,σφραγισμένα το ένα στα δύο,και τα ρολά επτασφράγιστα.Μα υπήρχε ζωή στην αγορά,και να μη θες να ψωνίσεις,μόνο το χάζεμα έφτανε για να χαλαρώσεις στους ρυθμούς της πόλης.Αλλά τώρα ξανά θα βγούμε στην αγορά,ποιά αγορά δηλαδή,αγορές,και τί αγορές!Να μπαίνεις σε τέτοιες αγορές δε χαλαρώνεις,αγοραφοβία σε πιάνει,θα τα καταφέρω να έχω ευστάθεια,μετά από τόσο καιρό μη εξόδου κλεισμένος μέσα σε τέσσερις τοίχους να κοιτάω το ταβάνι και τα πορτραίτα πότε του Σόιμπλε,και πότε της Λαγκάρντ?Να ήταν και ωραίες φατσούλες ας πάει στα κομμάτια,αυτοί μοιάζουν με το προπάππου μου το συγχωρεμένο που φορούσε ένα καπέλο προκατοχικό και στο πλάι του να στέκεται η προγιαγιά μου η μακαρίτισσα που κρεμούσε το μαντήλι με τη φροκατέλα στο τσερβέλο.Και το εκστόμισε ο συμπορευτής και αλληλέγγυος στην ευρωπαική αρμάδα,κούρεμα δε κάνω,λεφτά δίνω υπό προυποθέσεις.Ένας αριστοκράτης τοκογλύφος,γιατί υπάρχουν τοκογλύφοι και τοκογλύφοι,τοκογλύφοι του πεζοδρομίου και τοκογλύφοι του σαλονιού.Να πας στις αγορές,μα οι αγορές εφ’ άπτονται και εφ’ άπτουν τα μαγαζιά τους με υπόγειες διαδρομές και διασυνδέσεις,όλα τα μαγαζιά λίγο πολύ λένε μια καλημέρα,οι ιδιοκτήτες τους αληλογνωρίζονται,δώσε μου ψιλά γιατί δεν έχω,δώσ΄μου τη φωτιά σου γιατί δεν έχω αναπτήρα κλπ.Απλά δε θέλει να κουρέψει ο μπάρμπας,επειδή ένα κούρεμα απομακρύνει τον φυλακισμένο από τη πύλη της φυλακής.Ο δεσμοφύλακας γλυκάθηκε από τη σχέση που δημιουργήθηκε,είχε και τα οφέλη του,να χάσει το κελεπούρι τώρα?Μην ανησυχείς καθησυχάζει,εγώ είμαι εδώ και στο πλάι σου,στις δυσκολίες σου θα σου σταθώ,χτυπώντας σε παρηγορητικά στη πλάτη.Πόσα θες να ξελασπώσεις,τόσα,πάρε τα,αλλά…,θέλω κάτι από σένα!Το κάνω και το κάνουμε για την Ευρώπη ρε συνοδοιπόρε μου,είμαστε ισότιμοι και προπαντός ευρωπαίοι με σφραγίδα.Και μου το ΄λεγε η πεθερά μου,άπλωσε τα πόδια σου μέχρι εκεί που φτάνει το πάπλωμα,στην ανάγκη μάζεψέ τα λίγο,δε θα σου κάνει κακό,ίσα-ίσα τα ζεσταίνεις καλύτερα τα άκρα σου στο ψοφόκρυο της καταιγίδας.Τι τις θες τις αγοροκατανύξεις με άδειες τσέπες,μπάλωσέ τες πρώτα να μη σου πέφτουν τα ψιλά στο καλαμοβράκι και ύστερα τοποθέτησε το πορτοφόλι με τα ελάχιστα χαρτιά.

